Sharpwaves Logo

Het ontstaan van het Sharpwaves brand

Het begin van een brand

Bij het opzetten van een bedrijf is het essentieel om een sterke en consistente branding op te stellen. Maar wat is nou het proces van Sharpwaves geweest om tot deze brand identity te komen? In deze blog lees je alles over onze journey naar een compleet brandbook.

Onze naam

De eerste stap bij een bedrijf is het verzinnen van een naam, dit hebben we bedacht aan de hand van onze missie, visie en kernwaarden. Wij willen voor onze klanten innovatieve en op maat gemaakte oplossingen leveren in hun marketingwerkzaamheden. We willen toonaangevend zijn en scherp zijn in het volgen van marketingtrends.

 Na uitgebreid brainstormen en het onderzoeken van verschillende opties, hebben we gekozen voor de naam Sharpwaves. Deze naam belichaamt onze missie om als bedrijf golven van innovatie en groei te creëren voor onze klanten, en tegelijkertijd de kracht en dynamiek van ons als bedrijf te benadrukken.

Visueel maken van een idee

Hoe ga je van een idee naar een visueel plaatje? Het is eigenlijk heel simpel, begin met een kleur! Als visueel element hebben we ervoor gekozen om blauw als hoofdkleur te gebruiken, omdat het staat voor betrouwbaarheid, vertrouwen en stabiliteit. Deze kleur is gekoppeld aan ons merk en komt tot uiting in ons logo, website en Social Mediakanalen.

De kleuren die de hoofdkleur ondersteunen zijn nog 3 andere kleuren blauw om wat contrast te creëren en wit om vaak te gebruiken voor de tekst op onze uitingen en de logo’s.

De Sharpwaves golven

Alleen kleuren gebruik is natuurlijk niet genoeg, welke visuele elementen gebruiken we nog meer allemaal bij onze uitingen? Wij laten de golven van Sharpwaves in onze uitingen terugkomen om kracht te geven aan het merk. Door hier consistent mee te zijn zal onze doelgroep dit sneller gaan herkennen en hier ook gewend aan raken.

Onze Sharpwaves golven komen terug in al onze uitingen op onze Social Mediakanalen, neem vooral een kijkje op Instagram, Facebook en LinkedIn! Ook komen de golven terug in verschillende elementen van de website en onze fysieke uitingen zoals printpapier en merchandise.

De stem van het bedrijf

De laatste stap van onze brand identity is het opstellen van een Tone of Voice.
Onze Tone of Voice is een essentieel onderdeel van onze branding, omdat het de manier is waarop we met onze doelgroep communiceren en ons merkpersoonlijkheid geven. We streven naar een tone of voice die professioneel, maar toch toegankelijk en vriendelijk is. Door middel van een duidelijke en consistente manier van communiceren willen we een band opbouwen met onze klanten en vertrouwen wekken in ons merk.

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Wil je meer weten over hoe wij voor jouw branding aan de slag kunnen? Lees dan zeker verder op onze dienstenpagina! Neem contact met ons op en kom gezellig een kop koffie drinken om jouw wensen te bespreken, geheel vrijblijvend!

Begin met groeien

Wil jij aan de slag gaan met het verbeteren van je marketing werkzaamheden? Neem dan contact met ons op en vraag een vrijblijvend gesprek aan.

Relevante artikelen